dinsdag 26 maart 2013

Eindelijk planten

Vandaag konden we dan eindelijk gaan planten... Op zich nog geen ideaal weer, maar nood breekt wet... Nog 2 dagen nachtvorst geven ze, en normaal zouden uien, aardappelen en sluimerwten dit wil moeten kunnen verdragen...

Maar goed, we begonnen dus met in perk 5 a en 5 b de aardappelen te poten.
(aantal bij benadering)
85 Berber
90 Nicola
70 Charlotte

Manlief had een vorentrekken gekocht waardoor dit werkje eigenlijk heel snel en vlot verliep.

Daarna konden we naar het volgend perk gaan (perk 4) 3 bedjes klaarmaken.
In het eerste bedje kwamen dan 92 Sturon uien. Opnieuw voren getrokken om de 25 cm, en met telkens een voor over te slaan, de uitjes tot net onder de grond gestopt.
Daarna koffiedik, radijszaad en Amsterdamse Bakwortelenzaad gemengd en alvast 2 rijen ingezaaid.

Dan hupakee naar het 2de bedje
Opnieuw voren, en 85 red comets de grond in geduwd. Hier nog geen wortelen gezaaid, daar is het nog te vroeg voor.

En dan bedje 3 waar maar liefst 180 Stuttgarters hun nieuwe thuis vonden...

En dit alles onder het aangename gezelschap van onze nieuwe hofvolgel ;) Op het eerste zicht lijkt het me een jonge Franse Lijster..

Terwijl ik de Stuttgarters een plekje gaf, had mijn echtgenoot 3 kruipdraden geregeld voor de sluimerwten. Dus zodra mijn uitjes klaar waren, kon ik mijn 3 soorten sluimerwten gaan verplanten.
30 sluimerwten soort nog na te kijken denk Record - hoog)
30 sluimerwten reuzensuiker (halfhoog)
30 sluimerwten Norli (laag)

Dan vogelnet over het geheel en plastiek folie over de Sturon en Amsterdamse Bak.

Om enkele uren later de folie over de serre te trekken... En dat zal het zijn voorlopig...

*foto's volgen later*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten