zondag 14 april 2013

En we beginnen opnieuw...

2 weken vakantie... 2 weken geen zorgen en 1 week schitterend weer... We waren bijna vergeten hoe het hier in Vlaanderen was geweest...
Maar daar werden we vlug opnieuw mee geconfronteerd...
Bij ons eerste bezoek aan de serre bleek dat de serre scheef was gewaaid... Niet leuk, maar blijkbaar had de wind toch ergens vrij spel gehad... Morgen dus maar even contact opnemen om te zien of ze reservestukken hebben en of ze de garantie laten gelden...

Binnen in de serre was het een waar mortuarium... Niet één van mijn zaailingen had het overleefd... *zucht*
De composthoop gevuld, een wijze les geleerd en terug huiswaarts met de overschot...

Maar dan positiever nieuws. In Frankrijk hebben we op een plaatselijk marktje 2 kleine tomatenplanten gekocht, naar ik vermoed Tomates gourmande... en bij een bezoek aan Jardiland heb ik ook een Green Zebra plant op de kop kunnen tikken voor 2.95 euro. In een grote tuinwinkel in Carcassonne vond ik ook nog tal van muntsoorten. Maar aangezien iemand voor mij aan het kijken is, heb ik besloten die niet mee te brengen en af te wachten tot volgend jaar...



Het was ook niet al slecht nieuws in de tuin... Ja, het werk was intussentijd niet gedaan door enkele kaboutertje ;) Maar de fruitstruiken staan allemaal in bloei.




De kruiden hebben het op het eerste zicht allemaal overleefd (en diegene die toch weten van de kou zien mooi groen dicht bij de grond)




De look staat al hier en daar te pronken boven de grond




en ook de radijzen hebben al blaadjes :)



Verder hebben mijn sluimerwten de koude ook overleefd. TTZ de Norli en de Reuzensuiker. Record niet, maar die was te groot, dat was wat ik vreesde...




Hier en daar zie je ook al groen van de ajuintjes. De aardappelen geven nog geen teken van leven, maar dat lijkt me ook nog wat te vroeg...

Dus deze middag maar gezaaid... en hier is het hele lijstje:

* butternut 2x
* ananaskers 5x
* ronde courgettes 2x
* noir de crimee 9x
* komkommer 6x
* snackkomkommer 4x
* minipofmais 5x
* uchiki kuri 3x
* yellow plum 9x
* coeur de boef 9x
* white beauty 6x
* green grape 10x
* white cherry 9x
* black cherry 9x
* millefleur 9x
* basilicum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten